Het zit er op... - Reisverslag uit Hoevelaken, Nederland van Ingeborg Melis - WaarBenJij.nu Het zit er op... - Reisverslag uit Hoevelaken, Nederland van Ingeborg Melis - WaarBenJij.nu

Het zit er op...

Door: Ingeborg

Blijf op de hoogte en volg Ingeborg

08 Juli 2023 | Nederland, Hoevelaken

Ha allemaal,

Een reis waar ik zo veel maanden naar uitgekeken heb ligt achter me, 2 maanden geleden ging hij van start en nu ben ik alweer 12 dagen thuis.

De tijd is omgevlogen en was achteraf veel te kort. Maar hij was lang genoeg om mooie herinneringen te maken, nieuwe mensen te leren kennen, persoonlijk te ontwikkelen en boven alles mijn medemens op de vlucht helpen.

Ons laatste weekje hebben we doorgebracht in Kokkari. Een kustplaatsje waar we even de tijd genomen hebben om te relativeren en ons een beetje klaar te maken voor ons leven in Nederland (want ja die hebben we ook nog en die is niet weggelopen in de tijd dat we weg waren).

Maandagochtend 26 juni vertrokken we rond 9.30 met de taxi (die onze airbnb verhuurder voor ons geregeld had) naar het vliegveld. Het viel ons alle 4 behoorlijk zwaar alles achter te laten. Als je weet dat je binnen een paar uur echt het eiland gaat verlaten, besef je ook ineens hoe ontzettend veel je achterlaat.

Anderzijds realiseer je je ook hoe veel rijker je weer naar huis vertrekt!

We stapte het vliegtuig in, wierpen de laatste blik om ons heen en liepen naar onze stoelen (die dit keer wel naast elkaar waren).

Uiteindelijk vertrok ons vliegtuig bijna een uur later. Maar om 13.00 gingen toch echt de wielen van de grond. We vlogen een stukje over de zuidkust, over het kamp waar we zoveel herinneringen hebben gemaakt maar nu ook zoveel mensen moesten achterlaten.

We vlogen richting Budapest en vanaf daar rechtstreeks naar Amsterdam waar we veilig geland zijn.

Ook de koffers ophalen duurde langer dan gepland, maar dat gaf ons genoeg mogelijkheid om samen met 2 jongens van Gouda die ook voor Eurorelief hadden gewerkt, God te danken voor de afgelopen 2 maanden.

Toen we dan eindelijk de koffers hadden zijn we onze ouders op gaan zoeken, toen de deuren open gingen stonden ze allemaal bij elkaar en werden de nodige traantjes gelaten maar iedereen was vooral blij om elkaar in levende lijven te kunnen zien natuurlijk.

Bedankt!

Met deze blog eindigt mijn Samos reis. Ik wil iedereen die heeft meegeleefd, gedoneerd of op een andere manier betrokken is geweest, heel erg bedanken!

Het deed me goed dat er mensen mee leefde.

Ook heb ik nog een bedrag van €1.000,00 als gift overgemaakt naar EuroRelief Samos.

Bent u of jij nou enthousiast geworden of heeft u vragen? App me gerust of reageer onder deze blog.

Natuurlijk kunt u/jij ook een kijkje nemen op Euroreliëf (eurorelief.net)

Hartelijke groet,

Ingeborg Melis